Pagina's

donderdag 31 maart 2011

1 april.


Hey,
Vandaag 2 artikelen. Ze hebben allebei niks met beauty of fashion te maken. Toch leek het me wel leuk. Verder voelde ik me vandaag niet zo lekker. Dus ben ik een dagje thuis, ik ben net wakker en had nu mooi even de tijd om een artikel te schrijven.

Vandaag wat informatie over 1 april. Ik wil wat over het ontstaan van 1 april vertellen. Verder weten jullie nog een leuke 1 april grap? Of zijn er bij jouw 1 april grappen uitgehaald? Laat het me weten bij de comments.
Dan nu hoe het is ontstaan:

Voor 1582 werd Nieuwjaar gevierd tussen 25 maart tot 1 april. In 1582 droeg Paus Gregorius XIII op om de jaarkalender te veranderen. Met de verandering van het nieuwe kalendersysteem werd Nieuwjaar verplaatst naar 1 januari. Wie dit vergat of niet wilde accepteren werd in de maling genomen en uitgenodigd voor niet gehouden feestjes en kregen grappige cadeautjes.
Dit werd in verschillende landen gedaan zoals Frankrijk, Duitsland, Rusland. Op deze dag probeerde iedereen elkaar beet te nemen.

Wat hierboven staat is een theorie want eigenlijk weet niemand nog hoe het ontstaan is. Ik vind het wel een grappige theorie.
 
De bekendste grap is volgens mij : je veter is los. En ook al heb je geen schoenen met veters toch kijk je altijd wel even. (ik altijd wel). 

Dit was het artikel over de geschiedenis van 1 april. Veel plezier morgen op 1 april.
Liefs Anne.

2 opmerkingen:

  1. Ik vind 1 april niet zo wauw want bij ons is dat niets speciaal maar het nieuwszenders + kranten doen altijd één 1 april grap in het nieuws of krant. Altijd raden wat echt is en wat niet op 1 april.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahaha heel erg leuk artikel! <33.

    BeantwoordenVerwijderen